Przykładami czerpanymi z dzieł sztuki niemieckiej francuskiej poparta została teza P. Posta o wpływie odzieży obozowej na uformowanie się wąskiego ubioru (około 1330 r.) najpierw wśród rycerstwa.Ze względu na trudności, jakie występują często przy opisywaniu dzieła sztuki przy użyciu podręczników niemieckich, w których nazwy ubiorów nie są dokładnie interpretowane i które nieściśle ustalają zasadnicze cechy kroju z końca XIV w., warto uzupełnić znaczenie nazw jeszcze dwóch ubiorów tego okresu. W tekstach niemieckich spotyka się określenie tappert lub tabard. Według Posta nazwa ta odpowiada formie francuskiej houppelande, którą w końcu XIV w. krojono bardzo szeroko, kloszowo i dawano jej rękawy otwarte, również szerokie. Te fałdziste ubiory spływały na stopy i ciągnęły się u mężczyzn i u kobiet po ziemi.
PRZYKŁADY CZERPANE Z DZIEŁ SZTUKI


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )